آموزش ساخت توکن NFT در OpenSea ؛ چطور در اوپن سی NFT بسازیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



همه چیز از همه جا






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 31
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 46
:: بازدید ماه : 78
:: بازدید سال : 467
:: بازدید کلی : 2175

RSS

Powered By
loxblog.Com

همه چیز از همه جا

آموزش ساخت توکن NFT در OpenSea ؛ چطور در اوپن سی NFT بسازیم؟
شنبه 21 آبان 1401 ساعت 16:5 | بازدید : 254 | نوشته ‌شده به دست هدیه هراتی | ( نظرات )

NFT токен.

ساخت NFT ساده تر از چیزی است که فکر می کنید! در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت NFT (Token Non-Featured) رایگان در OpenSea Big Market را به شما آموزش دهیم. شاید ضرب یا ساخت NFT برای مبتدیان بسیار پیچیده به نظر برسد، اما در این راهنمای جامع و گام به گام، نحوه ساخت NFT (توکن غیر نمادین) را از طریق بازار OpenC به زبان ساده به شما آموزش می دهیم. در ادامه با وبلاگ همه چیز همراه باشید.

توکن های غیرقابل تعویض در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از فضای دیجیتال هستند. آنها دارایی های رمزنگاری منحصر به فرد و غیرقابل تعویض هستند که در بلاک چین ارائه می شوند. محبوب ترین NFT ها در بلاک چین اتریوم و سولانا هستند. در سال 2022، بازار آنها رونق گرفت، از 350 میلیون دلار به نزدیک به 15 میلیارد دلار تنها در یک سال. به همین دلیل قیمت سولانا و اتریوم نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت. برخلاف توکن های استاندارد، NFT ها غیر قابل تعویض هستند. آنها به عنوان یک نمایش دیجیتالی از آثار هنری، تصاویر، ویدئوها یا هر چیزی که بتوان آن را نشانه گذاری کرد، عمل می کند. با ساختن یک NFT بر روی یک بلاک چین، به سادگی آن را به دنیای دیجیتال ترسیم می کنید. این ساده ترین تعریف برای برنامه تولید NFT است.

توکن NFT چیست؟

برخلاف توکن های استاندارد، NFT ها قابل تعویض نیستند. به عنوان مثال، تمام واحدهای بیت کوین یکسان هستند و از نظر ارزش تفاوتی ندارند. اما توکن غیر فدرال (NFT) از این نظر متفاوت است و نمی توان آنها را با یکدیگر جایگزین کرد. این نوع ارزهای رمزنگاری شده در واقع نمایش دیجیتالی یک آیتم مانند یک اثر هنری، عکس، ویدئو یا هر چیزی است که می تواند به یک توکن تبدیل شود. تاکنون شاهد ورود انواع برندها از حوزه مد و ورزش به شرکت های فعال در حوزه املاک بوده ایم. به عنوان مثال، نایک اخیراً یک مجموعه NFT به نام RTFKT را به عنوان بخشی از تحول دیجیتال خود خریداری کرد. این مجموعه کفش های دیجیتالی را برای نایک تولید می کند. جالب است بدانید که بسیاری از پروژه های مبتنی بر متاورس استفاده از توکن های غیر فیزیکی یا NFT را نیز در برنامه کاری خود دارند.

استفاده از توکن های غیر معادل

هدف NFT ها کپی کردن ویژگی های ملموس اقلام فیزیکی مانند منحصر به فرد بودن، نادر بودن و اثبات مالکیت است. از سوی دیگر، محصولات ملموس به دلیل ارزش و نه ویژگی های منحصر به فردشان، قابل تعویض هستند. با این حال، محصولات دیجیتال تنها زمانی معتبر هستند که در ارتباط با محصولات نماینده آنها استفاده شوند. استفاده بالقوه از NFT ها و کلکسیون های دیجیتال همچنان در حال افزایش است زیرا آنها همچنان توجه جامعه رمزنگاری را به خود جلب می کنند. این نوع ارزهای رمزنگاری شده از برنامه‌های رایج مانند بازی‌ها و آثار هنری دیجیتال به مد، موسیقی، دانشگاه‌ها و توکن‌سازی اشیاء دنیای واقعی، پتنت‌ها و برنامه‌های عضویت و وفاداری گسترش یافته‌اند. همچنین هنوز جا برای ترکیب مزایای فناوری NFT با عملکرد مالی غیرمتمرکز وجود دارد. به عنوان مثال، توکن های غیر قابل تعویض را می توان قرض داد و قرض گرفت و به عنوان وثیقه برای تامین مالی وام استفاده کرد.

تعریف عملیات ساخت توکن NFT 

فرآیند توکن کردن یک فایل دیجیتالی از طریق رمزگذاری را Minting می‌گویند. توکن‌سازی در واقع فرآیند تبدیل یک دارایی به یک توکن دیجیتالی است که می‌توان آن را جابه‌جا کرد، ذخیره کرد و روی بلاک چین ثبت کرد. ایجاد NFT رایگان در پلتفرم OpenSea برای همه به راحتی امکان پذیر است. اگرچه بازارهای NFT زیادی برای ایجاد و فروش این نوع توکن‌ها وجود دارد، در این راهنما بر روی بزرگترین پلتفرم غیرمتمرکز مجموعه‌داران و هنرمندان NFT، بازار OpenSea تمرکز خواهیم کرد.

  • مراحل کلی ساخت توکن غیر فیزیکی (NFT)
  • انتخاب قالب و محتوا
  • ساخت NFT
  • انتخاب بازار برای فروش
  • ایجاد یک کیف پول رمزنگاری شده
  • قوانین و دستورالعمل های پلت فرم را رعایت کنید
  • اموزش ساخت nft

How to Make millions on NFT tokens.

1. انتخاب قالب و محتوا

اول از همه، تولیدکنندگان باید فرمت NFT خود را انتخاب کنند. NFT شما می تواند یک نقاشی، عکس، متن، فایل صوتی یا تصویری باشد. محصولات خلاقانه دیگری مانند کلکسیون ارزهای دیجیتال، آیتم‌های مجازی در بازی‌های ویدیویی مانند آواتارها، سلاح‌ها و ارز و همچنین سرزمین مجازی در دنیای متاورز مانند Decentraland و Sandbox وجود دارند که می‌توانند به عنوان توکن‌های غیراصیل نمایش داده شوند. البته هر چیزی دیجیتالی را می توان به NFT تبدیل کرد. به عنوان مثال، کد منبع شبکه جهانی وب که توسط سازنده آن آقای تیم بارنرز لی در قالب NFT به قیمت 5.4 میلیون دلار فروخته شد، از این دست است. به عنوان یک خالق، شما در انتخاب قالب و قالب آزاد هستید و این بستگی به موضوع اثر هنری و تخیل شما دارد. به یاد داشته باشید که پس از انتخاب نوع محتوا و قالب، باید توکن خود را به فایلی مناسب برای فروش در بازار مورد نظر تبدیل کنید. اکثر موارد بیشتر به صورت PNG یا GIF ذخیره می شوند. متون نیز با فرمت PDF هستند. موسیقی با فرمت MP3 و فایل های ویدئویی با فرمت MP4 ذخیره می شود.

2. ساخت NFT

ارزش توکن غیر قابل تعویض شما با ویژگی های منحصر به فرد آن تعریف می شود. البته، موقعیت‌هایی نیز وجود دارد که سازندگان می‌خواهند کپی‌هایی از خلاقیت‌های خود تولید کنند. به عنوان مثال، هنگام فروش یک مجموعه، ممکن است نسخه های مختلفی از آن را ارائه دهید که برخی از آنها منحصر به فردتر از بقیه هستند. در این صورت، از آنجایی که این شماره ثابت خواهد بود و پس از ایجاد NFT قابل تغییر نیست، باید تعداد کپی های یکسان NFT خود را در بلاک چین نیز مشخص کنید. همانطور که گفتیم به فرآیند ساخت NFT می گویند. برخی از فناوری‌ها در زمینه NFT به خالق اصلی اجازه می‌دهند تا زمانی که مالک یک مورد ارجاع تغییر می‌کند، کمیسیون دریافت کند. به این معنا که هنگام ایجاد یک توکن NFT، سازندگان می توانند یک کد وفاداری تنظیم کنند تا فروش بعدی کالای دیجیتالی آنها نوعی درآمد غیرفعال ایجاد کند. با محبوب شدن اثر هنری و افزایش ارزش آن، مردم می توانند از آن سود ببرند.

3. انتخاب یک بازار برای فروش توکن

پس از آماده شدن کالای NFT، اکنون نوبت به انتخاب بازار برای فروش آن رسیده است. انتخاب یک پلتفرم مناسب بخشی ضروری از فرآیند تولید NFT ها است و به عوامل مختلفی مانند نوع بلاک چین، استانداردها و فرمت های پشتیبانی شده، دسترسی و قیمت استخراج بستگی دارد. اولین استاندارد برای نمایش یک توکن غیرقابل تعویض در بلاک چین اتریوم ERC-721 نام دارد. این استاندارد دارای ویژگی نیمه تعویض پذیری است. بر خلاف ERC721، که در آن یک شناسه منحصر به فرد یک دارایی واحد را نشان می دهد، شناسه استاندارد توکن ERC-1155 کل ​​کلاس دارایی قابل مبادله و شماره قابل انتقال آن را به دیگران نشان می دهد. محتویات یک NFT بر اساس استاندارد ERC-998 الگوهایی هستند که بسته به توکن مورد نظر می توانند دارایی های قابل تعویض و غیرقابل تعویض باشند.

اتریوم انحصار NFT ها را ندارد. با این حال، اکثر پلتفرم های معاملاتی بر اساس این شبکه هستند. سایر بازارهای NFT غیر اتریوم متعلق به اکوسیستم هایی مانند Cosmos، Polkadot یا Binance Smart China (BSC) هستند. هر کدام از این بازارها کارکردها، دستورالعمل ها و مزایا و معایب متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. به عنوان مثال، NFT ها برای ساخت بر روی برخی از پلتفرم ها ارزان تر هستند و برخی دیگر از مجموعه خاصی از فرمت ها پشتیبانی نمی کنند. استفاده از برخی آسان و برخی پیچیده است. در حال حاضر، چندین سیاست بازار در فضای کریپتو وجود دارد. ما دو نوع کلی از پلتفرم های توکن بی نظیر داریم: تعدیل شده و غیر تعدیل شده.

Что такое NFT-токены?

در مدل بدون نظارت، برای آپلود NFT خود، فقط باید ثبت نام کرده و هزینه تراکنش را بپردازید تا آن را بر روی بلاک چین قرار دهید. یکی از این پلتفرم های بدون نظارت OpenSea است که ایجاد و تجارت NFT ها را امکان پذیر می کند. پلتفرم محبوب دیگر Rarible است. نحوه ساخت و صدور NFT در این بازار نیز شباهت زیادی به OpenC دارد. اما بازارهای تحت نظارت مانند SuperRare و Nifty Gateway نسبت به انتخاب های سازندگان خود حساس تر هستند. برای فعالیت در این نوع پلتفرم ها باید فرم درخواستی حاوی ضوابط سختگیرانه را ثبت کنید و مدت زیادی در صف تایید کارشناسان منتظر بمانید.

توجه: مراقب باشید که ایجاد توکن دیجیتال رایگان است. به عنوان مثال، اگر با بازی بلاک چین سندباکس آشنایی داشته باشید، می دانید که نرم افزاری به نام VoxEdit توسط تیم آن ساخته شده است که به کاربران امکان می دهد این نوع توکن ها را به صورت رایگان ایجاد کنند. شما بدون پرداخت پول در فضای این برنامه آیتم دیجیتال خود را ایجاد می کنید. اما در مرحله بعدی باید یک تراکنش در شبکه (مانند اتریوم) انجام دهید تا به اصطلاح توکن ایجاد شده را در بلاکچینی که مالکیت آن را نشان می دهد، منت و ثبت کنید. البته این تراکنش مستلزم پرداخت هزینه ای نیز می باشد که به ماینرها یا اعتبار سنجی شبکه پرداخت می شود. البته ایجاد توکن های غیر استاندارد در OpenC روی بلاک چین Polygan به صورت رایگان و بدون هزینه گاز انجام می شود.

4. ایجاد یک کیف پول رمزنگاری شده

کیف پول ارز دیجیتال بخش ضروری هر سیستم بلاک چین است. بر اساس اصول اولیه بلاک چین، کاربران برای دسترسی به پلتفرم های مختلف، امضای تراکنش ها و مدیریت موجودی به یک کیف پول اختصاصی نیاز دارند. بنابراین، بازارهای توکن نامتقارن نیاز به ذخیره داده های حساب کاربری را از بین می برد و امنیت را افزایش می دهد. اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ و همچنین گزینه های سخت افزاری کیف پول ها در بازار موجود است. برای برش توکن در بلاک چین، کاربران باید برای ثبت تاریخچه آن، هزینه و هزینه گاز پرداخت کنند. هزینه گاز هزینه ای است که کاربر برای جبران انرژی مورد نیاز برای پردازش و اعتبارسنجی تراکنش در بلاک چین می پردازد. همچنین مقداری به نام Gas Limit وجود دارد که حداکثر گازی را که کاربر می تواند برای آن پرداخت کند را مشخص می کند.

از فروش NFT در OpenSea درآمد کسب کنید

OpenSea یک بازار NFT است که فروشندگان و خریداران را به هم متصل می کند. در حال حاضر میلیون ها NFT برای فروش در بازار وجود دارد. اما تقاضای زیاد در این بازار باعث افزایش عرضه شده است. میلیون‌ها NFT ممکن است برای همیشه منتظر خریدار باشند و هرگز فروخته نشوند!

جمع بندی

بنابراین، اگر فقط برای کسب درآمد و ایجاد رایگان NFT در این بازار هستید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. یا بیشتر به این فکر کنید که چگونه خود را در این صنعت در حال رشد سریع قرار دهید. قبل از شروع، مهم است که توجه داشته باشید که این راهنما به شما یاد نمی دهد که چگونه از ایجاد NFT رایگان کسب درآمد کنید، بلکه گام به گام شما را راهنمایی می کند تا اولین توکن بی نظیر خود را ایجاد کنید و در عین حال به راحتی آن را برای فروش در بازار آزاد ایجاد کنید. قرار دادن سی بعید است که کسی آن را به قیمت بسیار بالاتر از آنچه شما انتظار دارید بخرد! همه چیز در بازار NFT امکان پذیر است.

 




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: